A.S.R. kilt iconische direct writer Ditzo (en ook Europeesche Verzekeringen)

De verzekeringen van beide merken worden vanaf 17 april aangeboden onder de naam A.S.R.

Niet Datzo maar Ditzo

A.S.R. zet de merken Ditzo en Europeesche Verzekeringen vanaf 17 april 2023 stop. Daarna worden de verzekeringen van beide merken aangeboden onder de naam A.S.R. Het verzekeringsconcern zegt het merk A.S.R. verder te willen versterken door het aantal merken terug te brengen.

Ditzo is sinds 2007 het online merk van A.S.R. en bedient ruim 700 duizend klanten met onder andere zorg-, auto-, woon- en reisverzekeringen. Europeesche Verzekeringen werd in 1920 opgericht en maakt al ruim 30 jaar onderdeel uit van A.S.R. als specialist in reis- en recreatieverzekeringen.

Marktpositie versterken

Voor verzekeringsnemers van Ditzo en Europeesche Verzekeringen verandert er – behalve de naam – niets. De stap betekent wat A.S.R. betreft vooral een ruimer productaanbod bij voor klant én adviseur. A.S.R.-ceo Jos Baeten denkt dat het merk en de marktpositie van A.S.R. zo verder versterkt wordt. ‘Het betrouwbare, behulpzame en onderscheidende karakter van beide merken zal worden voortgezet, want A.S.R. blijft met dezelfde medewerkers en dienstverlening een betrouwbare partner voor particuliere klanten, ondernemers, werkgevers en adviseurs.’

Onderscheidend merk

Ditzo werd in 2007 in de markt gezet met een onderscheidend verhaal en – vooral – tone-of-voice. Dit is de introductiecommercial van 16 jaar geleden:

Niet Datzo, maar Ditzo

Ook weten veel mensen zich ongetewijfeld nog de spraakmakende commercials met Rob Muntz in de hoofdrol nog te herinneren:

Jaarcontract

Niet transformeren naar een Datzo

Peter Hoitinga (nu directeur marketing bij BrandMR), was destijds nauw betrokken bij het opzetten van het merk en later werd hij er directeur, kijkt met weemoed naar het stopzetten van het merk. In een bijdrage op Linkedin zegt hij: ‘Het is in de huidige context misschien een logische keuze maar persoonlijk vind ik het natuurlijk erg jammer. (…) Met een heel mooi en betrokken team hebben we in 2007 in vele opzichten ons nek uit gestoken om de verzekeringsmarkt eens flink op te schudden voor de klant. En met succes op vele fronten.’

Hoitinga besluit te zeggen: ‘Merken komen en gaan. Ik vertrouw er op dat A.S.R. Ditzo niet naar een Datzo transformeert.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie