Klarna, zelfverklaard wereldwijd expert op het gebied van eenvoudig winkelen en betalingen, presenteert een internationale samenwerking met A$AP Rocky. Samen met de muzikant en vooraanstaand stijlicoon wil Klarna mensen aanmoedigen om zich weer in stijl te kleden nu de lockdowns wereldwijd worden versoepeld. In de nieuwe campagne van het fintech-bedrijf is het de nog niet gereleasde nieuwe track van de muzikant die de boodschap kracht bij moet zetten.
Rocky werd eerder al aangekondigd als nieuwe aandeelhouder van het van het Zweedse merk.
De Klarna-commercial
Muziek, Mode, Gucci, Klarna
Rocky geeft wel toe dat het niet aan hem is om te bepalen wat mensen moeten dragen of hoe ze het moeten dragen. ‘Toch help ik Klarna graag met het creëren van een centrale plek waar mensen de eigen stijl kunnen herontdekken. Het bieden van dergelijke fashion inspiratie sluit goed aan bij de adviserende rol die ik al jaren heb in de fashionwereld.’
Rocky speelde eerder al in de kleurrijke en muzikale Gucci Tailoring-commercial, waarin zelfs rocklegende Iggy Pop modieus gekleed was.
Lockdown-looks terug in de kast
Volgens Klarna is het updaten van de garderobe voor 61% van de Nederlanders geen prioriteit geweest het afgelopen jaar. Klarna: ‘Mensen wachten tot de pandemie voorbij is, pas dan investeren ze in een nieuwe kledingcollectie.’
De betalingsprovider verwacht nu dan ook dat de zogenaamde ‘lockdown-look’ snel terug in de kast verdwijnt zodat items als jurkjes en overhemden weer tevoorschijn komen, die gecombineerd kunnen worden met nieuwe fashion-items. Volgens Klarna is een meerderheid van de consumenten van plan om de ‘mode-schade in te halen’ en meer aandacht te besteden aan de outfit dan voor de pandemie.
Ontwaken uit fashion-winterslaap
David Sandström, cmo van Klarna, zegt in een verklaring dat de wereld langzaam weer opkrabbelt. ‘Het is tijd om weer te gaan genieten van het gevoel dat je krijgt als je jezelf goed en stijlvol kleedt en A$AP Rocky’s innovatieve mindset en zijn onfeilbare gevoel voor stijl en creativiteit om de consument te inspireren, sluiten perfect aan bij onze activiteiten. Samen gaan we ervoor zorgen dat de mensen wakker worden uit hun fashion-winterslaap om ze aan te moedigen om zichzelf door middel van mode weer te uiten.’
De campagne wordt wereldwijd uitgerold op tv, social media, online en middels digitale buitenreclame.