H&M-winkels in Amsterdam bieden voortaan meer diensten die passen bij wat de modeketen 'de moderne shopper' noemt. Het gaat om kleding repareren, vermaken, verkopen en huren. Ook wordt het mogelijk om kleren te personaliseren met een print-on-demand service. Ook nieuw is dat H&M ruimte biedt aan lokale merken in de winkel en het merk begint met livestream shopping.
Hoofd marketing & communicatie Laura Muscas zegt: 'We zien onze klanten op een nieuwe manier shoppen. Mensen gaan bewuster om met hun kleren en zoeken nieuwe en andere manieren om mode aan te schaffen en te gebruiken. H&M heeft altijd het doel gehad om duurzamere fashion toegankelijk te maken voor iedereen. Met de services hopen we onze klanten op een nieuwe manier te inspireren andere keuzes te maken.'
Amsterdam is de eerste stad die de vernieuwde winkelformule invoert en daarom werd door Boomerang Agency een lokale campagne ontwikkeld. Een unicum voor het merk dat al jaren toonaangevende internationale campagnes voert. In de video's zijn echte Amsterdammers aan het woord over wat zij belangrijk vinden.
'Er is een verschuiving in cultuur gaande. Wensen, maar ook waarden zijn veranderd. Met deze campagne willen wij laten zien dat H&M op lokaal niveau luistert naar haar omgeving en openstaat voor verandering', zegt campagnestrateeg Diederik Luger.
Stedelijke impact
De campagne wordt acht weken lang ingezet, onder meer via out-of-home. Ook social speelt een grote rol. De Instagrampagina biedt een podium aan iedereen met ideeën voor een betere winkelervaring.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!