Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam heeft de primeur voor lokale winkelformule H&M

H&M introduceert in Amsterdam een winkelformule die inspeelt op lokale wensen, zoals kleding repareren. Boomerang maakte de campagne.
H&M Amsterdam
H&M Amsterdam

 H&M-winkels in Amsterdam bieden voortaan meer diensten die passen bij wat de modeketen 'de moderne shopper' noemt. Het gaat om kleding repareren, vermaken, verkopen en huren. Ook wordt het mogelijk om kleren te personaliseren met een print-on-demand service. Ook nieuw is dat H&M ruimte biedt aan lokale merken in de winkel en het merk begint met livestream shopping.

related partner content for mobile comes here

Hoofd marketing & communicatie Laura Muscas zegt: 'We zien onze klanten op een nieuwe manier shoppen. Mensen gaan bewuster om met hun kleren en zoeken nieuwe en andere manieren om mode aan te schaffen en te gebruiken. H&M heeft altijd het doel gehad om duurzamere fashion toegankelijk te maken voor iedereen. Met de services hopen we onze klanten op een nieuwe manier te inspireren andere keuzes te maken.'

Amsterdam is de eerste stad die de vernieuwde winkelformule invoert en daarom werd door Boomerang Agency een lokale campagne ontwikkeld. Een unicum voor het merk dat al jaren toonaangevende internationale campagnes voert. In de video's zijn echte Amsterdammers aan het woord over wat zij belangrijk vinden. 

'Er is een verschuiving in cultuur gaande. Wensen, maar ook waarden zijn veranderd. Met deze campagne willen wij laten zien dat H&M op lokaal niveau luistert naar haar omgeving en openstaat voor verandering', zegt campagnestrateeg Diederik Luger. 

Stedelijke impact

De campagne wordt acht weken lang ingezet, onder meer via out-of-home. Ook social speelt een grote rol. De Instagrampagina biedt een podium aan iedereen met ideeën voor een betere winkelervaring.

Credits  

H&M: Laura Muscas, Loraine Frimpong, Larissa Altenburg, Kimberley Gotje
Concept, Strategie en Productie: Boomerang Agency
Media: Mediacom

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in