Amstel breidt portfolio uit met Amstel Rosé

Heineken Nederland over Amstel Rosé: ‘Het biersegment met rood fruit is een belangrijke groeimarkt.’

Fris en fruitig

Amstel, het biermerk uit het portfolio van Heineken, voegt een nieuwe variant aan de range toe: Amstel Rosé. Dat is een fruitig rosébier met 4 procent alcohol en ‘heerlijk verfrissend’ volgens de merkhouder. Amstel had al een reeks van zeven biervarianten (pils, 0.0, blond, radler 0.0, radler 2.0, witbier radler 0.0 en Amstel Bock) en komt met de toevoeging van het rosébier op acht.

Met een beetje goede wil kun je stellen dat Amstel Rosé een logische toevoeging is op het Amstel-portfolio, omdat de radler-varianten (Heineken Nederland maakte de Radler-categorie overigens groot in Nederland via het merk Amstel), ook lekker fruity zijn. Daar komt bij dat het biersegment met rood fruit volgens Heineken Nederland een belangrijke groeimarkt is. En dat de variant goed past bij het Amstel-merk. Thijs Gussenhoven, marketing manager van Amstel: ‘We zien dat 40 procent van de huidige 'rood fruit-shoppers’ al vaak Amstel Radler en Amstel pils kopen. Het was daarom een logische stap om rosébier toe te voegen aan ons portfolio.’

Rosé-mannen

Gussenhoven zegt dat er een vooroordeel leeft dat rosébier voor vrouwen zou zijn, maar volgens hem is er ook potentieel voor dit bier onder jonge mannen ‘die op zoek zijn naar avontuurlijke biervarianten met fruitige smaken’. En er zit nog altijd potentie in de (grote) groep die wel bier willen drinken, maar voor wie de smaak van pils een drempel is.

Lancering

Amstel Rosé is tijdens De Vrienden van Amstel Live aan het publiek gepresenteerd. In de voor de gelegenheid gecreëerde ‘Amstel Rosé Garden’ konden aanwezigen een bel luiden (‘Ring for Rosé’), waarna er een vers getapte Amstel Rosé vanuit een groene haag werd aangereikt. Deze activatie is bedacht en ontwikkeld door videobureau Freddy (onderdeel van Alfred).
 

Beschikbaarheid

Amstel Rosé is vanaf nu beschikbaar in de retail en horeca. In de retail is hij beschikbaar in fles in een six-pack, in de horeca wordt het rosébier fruitig getapt in een vaasje.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie