Het congres, dat duurt van 11 tot en met 13 juni 2014, wordt naar Nederland gehaald door sponsor Publistat. Jeroen Scholten, oprichter en algemeen-directeur van Publistat: ‘Het AMEC-congres is het beste evenement op ons werkterrein. Wij zijn verheugd en vereerd dat we het naar Nederland kunnen halen. Het sluit goed aan bij onze ambitie om ervoor te zorgen dat het communicatievak net zo serieus wordt genomen als andere bedrijfsdisciplines.’
Een belangrijk onderwerp op de conferentie zijn de in 2010 door AMEC geïntroduceerde Barcelona Principles die sindsdien gelden als standaard voor het meten van resultaten van pr.
Scholten: De Barcelona Principles zijn erg belangrijk maar in Nederland nog onderbelicht. Als het gaat om accountability wordt hier nog te vaak gegrepen naar generieke methoden met beperkte validiteit zoals advertentiewaarden.'
De meest recente AMEC-conferentie vond eerder dit jaar plaats in Madrid met meer dan 200 deelnemers uit 35 landen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!