Amazon.nl is live. Dinsdagochtend even na achten is het Amerikaanse platform met zijn Nederlandse site gestart. Het heeft daarbij een aantal launchaanbiedingen met populaire producten zoals een flink afgeprijsde Nintendo Switch Console.
Amazon liet de afgelopen weken in de communicatie aan merken en bureaus weten in de tweede week van maart te willen beginnen in Nederland.
Duitsland-bocht
Vorig jaar oktober werd al duidelijk dat Amazon Nederlandse leveranciers en verkopers heeft gevraagd om zich voor te bereiden op 'de start van Amazon.nl'. Ook (grote) retailers en marcom- en mediabureaus werden op de hoogte gesteld.
Bij Amazon.nl konden klanten al wel terecht, maar alleen voor e-books. De Nederlandse consument moest het doen met Duitse Amazon en daarmee draaide de webgigant in 2018 al 350 miljoen euro omzet in Nederland.
Marktaandeel winnen
De verwachting van experts is dat Amazon.nl de retailbranche behoorlijk op zijn kop kan gaan zetten. Overal waar het concern de markt betreedt, wint het snel marktaandeel of is het marktleider.
Amazon.nl doet dat onder meer door klanten aan zich te binden via een zogeheten Prime, dat 30 gratis wordt aangeboden bij de introductie in Nederland en daarna net geen 3 euro kost. Prime-klanten krijgen onder meer gratis snelle bezorging en onbeperkt streamen van films en tv-series.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!