Albert Heijn wordt partner van de OranjeLeeuwinnen en Nederlands vrouwenvoetbal 

Supermarktketen gaat intensief samenwerken met KNVB, en richt zich daarbij ook op fans en gezondheid.  

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, en Jean Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB
Foto: Yasmin Hargreaves

Albert Heijn gaat intensief samenwerken met de KNVB en wordt partner van de OranjeLeeuwinnen en het Nederlandse vrouwenvoetbal. Dat maken beide partijen vandaag bekend aan de vooravond van het wereldkampioenschap voetbal voor vrouwen in Frankrijk.  

Hoewel het partnership pas ingaat op 1 september is Albert Heijn al rond het WK in juni actief. De supermarkt liet John Ewbank een speciaal lied componeren voor zangeres Maan om de OranjeLeeuwinnen aan te moedigen. Eerder dit jaar waren de Oranje-vrouwen voor het eerst als voetbalplaatje te verzamelen bij Albert Heijn. 

Oranjefans 

Albert Heijn wordt daarnaast ook partner van de Oranjefans. Rondom (de kwalificatie voor) het mannen EK voetbal in 2020 in Europa, het vrouwen EK in Engeland in 2021 en het WK voetbal in 2022 zal de supermarkt rondom winkels en in de bekende Oranje-fanzones activiteiten organiseren. 

Gezond eten 

Het derde terrein waarop AH en de KNVB gaan samenwerken is gezondheid en het programma FIT. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, hoopt dat de impact en vertrouwdheid van Albert Heijn ‘lekker en gezond eten onderdeel kunnen maken van de Nederlandse voetbalcultuur’. 

Op korte termijn starten beide partijen daarvoor een gezamenlijk proefproject waarbij een aantal gekozen modelkantines worden voorzien van een lekker en gezond aanbod. 

Profileren

Albert Heijn profileert zich al wat langer met gezonder eten. Het bracht suiker, zout en verzadigd vet terug in huismerkproducten en ging samenwerkingsverbanden aan met onder andere het Voedingscentrum, Jongeren op Gezond Gewicht om een gezonde leefstijl te promoten. 

De samenwerking met de KNVB loopt tot 31 december 2022.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Kees
Wat sneu nou toch voor Albert Heijn. Daar kom ik namelijk niet, vanwege de enorme overdaad aan AH-spotjes op tv. Zelfs als je consequent alle reclame wegzapt, loop je nog telkens tegen je zin tegen AH-spotjes aan. Bij mijn eigen supermarkt neem ik de folder uit de winkel mee of ik bekijk de folder op internet. Werkt prima en tv-spotjes zijn dus volstrekt niet nodig. Waarom word ik voortdurend met reclamegezeur met de 'aanbiedingen' van AH-baas Frans Muller geconfronteerd, terwijl ik in zijn winkels niets te zoeken heb???
Bij de wedstrijden op tv worden kijkers straks zeker ook doodgegooid met reclame van Frans Muller? Ik kijk wel naar wat anders.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie