Albert Heijn gaat intensief samenwerken met de KNVB en wordt partner van de OranjeLeeuwinnen en het Nederlandse vrouwenvoetbal. Dat maken beide partijen vandaag bekend aan de vooravond van het wereldkampioenschap voetbal voor vrouwen in Frankrijk.
Hoewel het partnership pas ingaat op 1 september is Albert Heijn al rond het WK in juni actief. De supermarkt liet John Ewbank een speciaal lied componeren voor zangeres Maan om de OranjeLeeuwinnen aan te moedigen. Eerder dit jaar waren de Oranje-vrouwen voor het eerst als voetbalplaatje te verzamelen bij Albert Heijn.
Oranjefans
Albert Heijn wordt daarnaast ook partner van de Oranjefans. Rondom (de kwalificatie voor) het mannen EK voetbal in 2020 in Europa, het vrouwen EK in Engeland in 2021 en het WK voetbal in 2022 zal de supermarkt rondom winkels en in de bekende Oranje-fanzones activiteiten organiseren.
Gezond eten
Het derde terrein waarop AH en de KNVB gaan samenwerken is gezondheid en het programma FIT. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, hoopt dat de impact en vertrouwdheid van Albert Heijn ‘lekker en gezond eten onderdeel kunnen maken van de Nederlandse voetbalcultuur’.
Op korte termijn starten beide partijen daarvoor een gezamenlijk proefproject waarbij een aantal gekozen modelkantines worden voorzien van een lekker en gezond aanbod.
Profileren
Albert Heijn profileert zich al wat langer met gezonder eten. Het bracht suiker, zout en verzadigd vet terug in huismerkproducten en ging samenwerkingsverbanden aan met onder andere het Voedingscentrum, Jongeren op Gezond Gewicht om een gezonde leefstijl te promoten.
De samenwerking met de KNVB loopt tot 31 december 2022.
Bij de wedstrijden op tv worden kijkers straks zeker ook doodgegooid met reclame van Frans Muller? Ik kijk wel naar wat anders.