Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn wordt partner van de OranjeLeeuwinnen en Nederlands vrouwenvoetbal

Supermarktketen gaat intensief samenwerken met KNVB, en richt zich daarbij ook op fans en gezondheid.
Marit van Egmond, CEO  Albert Heijn, en Jean Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, en Jean Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB
© Foto: Yasmin Hargreaves
Marit van Egmond, CEO  Albert Heijn, en Jean Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn, en Jean Paul Decossaux, commercieel directeur KNVB
© Foto: Yasmin Hargreaves

Albert Heijn gaat intensief samenwerken met de KNVB en wordt partner van de OranjeLeeuwinnen en het Nederlandse vrouwenvoetbal. Dat maken beide partijen vandaag bekend aan de vooravond van het wereldkampioenschap voetbal voor vrouwen in Frankrijk.  

related partner content for mobile comes here

Hoewel het partnership pas ingaat op 1 september is Albert Heijn al rond het WK in juni actief. De supermarkt liet John Ewbank een speciaal lied componeren voor zangeres Maan om de OranjeLeeuwinnen aan te moedigen. Eerder dit jaar waren de Oranje-vrouwen voor het eerst als voetbalplaatje te verzamelen bij Albert Heijn. 

Oranjefans 

Albert Heijn wordt daarnaast ook partner van de Oranjefans. Rondom (de kwalificatie voor) het mannen EK voetbal in 2020 in Europa, het vrouwen EK in Engeland in 2021 en het WK voetbal in 2022 zal de supermarkt rondom winkels en in de bekende Oranje-fanzones activiteiten organiseren. 

Gezond eten 

Het derde terrein waarop AH en de KNVB gaan samenwerken is gezondheid en het programma FIT. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, hoopt dat de impact en vertrouwdheid van Albert Heijn ‘lekker en gezond eten onderdeel kunnen maken van de Nederlandse voetbalcultuur’. 

Op korte termijn starten beide partijen daarvoor een gezamenlijk proefproject waarbij een aantal gekozen modelkantines worden voorzien van een lekker en gezond aanbod. 

Profileren

Albert Heijn profileert zich al wat langer met gezonder eten. Het bracht suiker, zout en verzadigd vet terug in huismerkproducten en ging samenwerkingsverbanden aan met onder andere het Voedingscentrum, Jongeren op Gezond Gewicht om een gezonde leefstijl te promoten. 

De samenwerking met de KNVB loopt tot 31 december 2022.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kees

Wat sneu nou toch voor Albert Heijn. Daar kom ik namelijk niet, vanwege de enorme overdaad aan AH-spotjes op tv. Zelfs als je consequent alle reclame wegzapt, loop je nog telkens tegen je zin tegen AH-spotjes aan. Bij mijn eigen supermarkt neem ik de folder uit de winkel mee of ik bekijk de folder op internet. Werkt prima en tv-spotjes zijn dus volstrekt niet nodig. Waarom word ik voortdurend met reclamegezeur met de 'aanbiedingen' van AH-baas Frans Muller geconfronteerd, terwijl ik in zijn winkels niets te zoeken heb???
Bij de wedstrijden op tv worden kijkers straks zeker ook doodgegooid met reclame van Frans Muller? Ik kijk wel naar wat anders.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in