ABN Amro lanceert nieuwe positionering: ‘Voor ieder begin’
Patrick Kuijsters (ABN) en Rogier IJzermans (Ace) over de nieuwe marketingkoers van de bank.
ABN Amro heeft zijn positionering tegen het licht gehouden en komt niet alleen met een heel nieuw communicatieconstruct, maar ook met een nieuwe marketingaanpak. De bank heeft – in nauwe samenwerking met Ace – gekozen voor de pay-off ‘Voor ieder begin’ en die moet de nieuwe merkbelofte gestalte geven. Voor die merkbelofte schakelen we even over op Engels: ‘For anyone with a drive to move forward, we are here to support you’. In het afgelopen jaar is er keihard gewerkt om de nieuwe positionering neer te zetten. Daar zit veel veel meer aan vast dan alleen de commercial die het nieuwe verhaal vertelt, maar ja, die commercial willen we met z’n allen natuurlijk wel even zien. Dit is ‘m:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidGedegen aanpak. Goede basis neergezet. Mooie pay off. Stoere beeldtaal. Interne communicatie.
Hoe reageren de mannen en vrouwen in grijs / blauwe pakken in de boardroom ? En vooral hoe dragen zij het uit?