2theloo wil Amerikaanse markt op met Procter & Gamble

Daarnaast zijn er verkennende gesprekken met Starbucks.

2theloo richt zich met zijn groeistrategie in  2016 en 2017 vooral op Europa (onder andere in België en werden locaties geopend) maar er wordt ook voorzichtig naar de VS en Azië gekeken, aldus , marketingdirecteur bij 2theloo, in een interview met Marketingonline.nl: ‘We zijn in gesprek met Procter & Gamble en SCA om in de VS een 2theloo te starten. In de VS is locatie zeer belangrijk als je wilt beginnen, dat moeten we dus goed onderzoeken. Procter & Gamble heeft met Charmin’ korte tijd een gerund. Ze hebben ons daarna benaderd, omdat ze zelf de expertise niet in huis hebben.’

In dit land ziet Romeijn ook nog groeikansen. Zo zijn er gesprekken met wegrestaurants, en opende 2theloo onlangs een toilet in het nieuwe tegenover het Amsterdamse CS. ‘Dit toilet is momenteel 1 van onze best lopende locaties.’

Waar letten jullie op bij het aangaan van nieuwe partnerships? ‘We kijken eerst naar de markt, de verschillende landen, de verschillende categorieën. We zijn selectief als het gaat om samenwerkingen; zijn er voldoende bezoekers, is het de juiste locatie. Maar ook: is er een brand-fit. Zo moet het bijvoorbeeld altijd een A-merk zijn. In eerste instantie sluiten we contracten voor 5 a 6 locaties, met een optie op 100-en.

Jullie noemen jezelf de Starbucks van de betaalde toiletten? Zijn jullie eigenlijk al in gesprek met Starbucks? Romeijn: ‘Ja, er zijn verkennende gesprekken. Ook daar speelt: welk land is het meeste geschikt, hoe ziet de markt er daar uit?’

Lees ook dit artikel over het (voor abonnees).

Beeld: flickr.com, 2theloo-toiletwinkel in Kalverstraat, Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie