'De overname past in de richting die we als bureau al enkele jaren geleden hebben ingezet om onze opdrachtgevers over meer dan alleen betaalde media te adviseren', zegt Joost Istha, directeur van ZIGT.
Brandwriters-oprichter Nathalie van der Ploeg: 'Voor onze klanten betekent het dat er breder toegang is tot mediadiensten, voor ons team betekent het een verdere professionalisering.'
Van der Ploeg begon Brandwriters zo’n vijf jaar geleden als communitymanagementbureau en ontwikkelde het tot een socialemediabureau dat strategieën en campagnes ontwikkelde voor een divers portfolio aan klanten. Van der Ploeg: 'Het werd tijd voor een nieuwe stap. Ik geloof heel erg in een geïntegreerde aanpak, waarbij je meerdere disciplines inzet om het beste resultaat voor een klant te realiseren.'
Istha: 'ZIGT laat zich niet door uitgevers betalen en kent geen honorering uit inkoopvoordelen of kortingen. Het maakt dat we vrij kunnen denken over de beste communicatie- en media-oplossingen voor onze klanten. Ook als deze niet gepaard gaan met mediabudgetten. Content marketing en community management passen heel goed bij deze bureaupropositie. Om die reden hebben we met elkaar begin dit jaar de ambitie uitgesproken om deze diensten verder te professionaliseren en daarin wordt nu met Brandwriters een volgende stap gezet.'
Door de overname verhuist het team van Brandwriters naar Hoofddorp en wordt volledig geïntegreerd in ZIGT. Van der Ploeg blijft voorlopig verbonden aan het mediabureau.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!