YouTube introduceert dertig seconden durende reclames in zijn tv-app die de gebruiker niet kan overslaan. Deze reclames verschijnen bij de populairste video's, meldt YouTube op een media-evenement in de Verenigde Staten. Amerikaanse kijkers zien de lange, niet-doorklikbare reclames als eerste. Later dit jaar komt de advertentiemethode wereldwijd uit. Volgens YouTube komen de reclames alleen voor YouTube Select-video's: de vijf procent van de video's met de meeste kijkers en interactie.
Daarnaast gaat YouTube experimenteren met 'Pause Experiences', een nette naam voor het tonen van een advertentie wanneer de gebruiker een YouTube-video pauzeert. Een strategische keuze die niet nieuw is in de streamingwereld: concurrent Hulu toont al vier jaar pauze-reclames. YouTube zegt dat een Pause Experiences-reclame bijvoorbeeld een qr-code kan tonen die de gebruiker scant om meer over een merk te weten te komen.
Kunstmatige intelligentie
Ook meldt YouTube-ceo Neal Mohan dat zijn teams experimenteren met kunstmatige intelligentie (AI) om advertenties aan de juiste doelgroep te tonen. AI kan ook helpen om YouTube meer inzicht te geven in het meten van de advertentiestatistieken. Volgens Mohan staat AI nog in de kinderschoenen en gaat het ook de manier waarop creators en bedrijven videocontent maken erg veranderen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!