Begin september gaf Wrangler al een voorproefje op het nieuwe consumentenplatform 'Wrangler Born Ready' met de sociale campagne Wrangler vs. Wrongler. Met het platform wil het jeansmerk consumenten dagelijks inspireren en zijn nieuwe productlijn ‘Ready Range’ introduceren.
In de gedachte van de consument is Wrangler nog steeds "dat cowboy-merk"', aldus Jessica Perri, head of strategy We Are Pi. 'Inmiddels verwerkt Wrangler de nieuwste technologieën in zijn producten, waardoor de nieuwe campagne de afstand tussen de herkomst en toekomst van het merk moet verkleinen. Dat is nodig om Wrangler opnieuw relevant te maken.'
Brand film
De geïntegreerde campagne wordt gelanceerd met een brand film, die werd geproduceerd door MediaMonks Films. In de 'one taker' vertelt een kenmerkende voice-over het verhaal van een groep avonturiers die met een barbecue in de wildernis ontsnappen aan de sleur van de stad.
'Het was een ingewikkeld productieproces, mede door de combinatie van live action en post-productie', voegt Rogier Schalken, director en head of MediaMonks Films, toe. 'We zijn trots op het resultaat, omdat dit goed past bij het avontuurlijke karakter dat het merk wil uitstralen.'
Naast de hoofdfilm lanceert Wrangler drie korte films die ieder staan voor een nieuwe 'avontuurlijke' productlijn van de komende herfst- en wintermode.
Sociale activatie
Vervolgens pakt Wrangler later deze maand door met een speciale sociale activatie, in samenwerking met de Britse avonturier en blogger Alastair Humphreys. Humphreys hielp Wrangler bij de ontwikkeling van interactieve online kaarten, waarmee fans op avontuur kunnen gaan in én rond Londen, Manchester, Edinburg en enkele Duitse en Poolse steden. Gebruikers kunnen hun avontuur op maat afstellen: van een fietstocht naar de hoogste piek tot een simpele boswandeling met vrienden.
De geïntegreerde Born Ready-campagne is vanaf deze week te zien in de bioscoop, print en out of home, retail, PR en in sociale activaties door Europa. Eind september worden de interactieve kaarten op het platform gelanceerd.
Credits
CLIENT
Wrangler Europe / VF Corporation
Marketing lead - Ilaria Pasquinelli
AGENCY
WE ARE Pi
Brand Lead – Alex Bennett Grant
Creative Director - Barney Hobson
Creative Director - Rick Chant
Design Director - Nessim Higson
Art Director – Kaz Salemink
Strategy Director - Jessica Perri
Strategist - Andrea Van Den Bos
Executive Producer – Kimia Farshidzad
Producer - Kate Pirouet
Project manager – Ambar Surastri
Account Executive – Hollie Beever
PRODUCTION
Manifesto film production
Production Company - MediaMonks Film
Producer – Karen Whitehouse
Executive producer - Nell Jordan
Director – Rogier Schalken
DOP – Robbie Van Brussell
Service production - Means of Production
Editor - Sander Van Wijk
Grading - Scott Harris, Glassworks Amsterdam
SFX - Michiel mullink, Amp studio Amsterdam
Music – Michael Kneebone, Toolbox
VFX supervisor- Okke Voerman
Compositor - Richard van Dusschoten
3D artists - Ivo Diependaal, Tashina Van Zwam, Martijn Grootendorst, Dimitar Kralev
3D animation - Bob Wijgman, Paulien Bekker
Voice over – Nicholas Hristou
Cinemagraph films
Production Company – Pi Productions
Directors - Mike Olbinski, Stephen Locke
Editor – Sanne Van Hecke
Sound - Amp studio Amsterdam
Voice over – Nicholas Hristou
Print production
Photographer – John Migley
Design – Pi Productions
Digital production
Website – Retrofuzz
Banner experience – Media Monks
PR activation
Brand activation – Inkling
Content films – Feed
Retail production
Production - JJ Marshall Associates
Photographer - Niall O’Brien
Retail design – Pi Production
Packaging design – Pi Production