Tech startups hebben de toekomst, maar het is vaak onduidelijk wát al die baanbrekende bedrijven dan precies doen. Hoe komt dat? Het marketingprobleem van techbedrijven verklaard wordt in het artikel ‘Hoe vermarkt je iets dat niemand begrijpt?’ (premium).
Wat uit het verhaal is te concluderen, is dat er voor marketeers bij tech startups een schat aan uitdagingen en complexe marketingvraagstukken liggen, klaar om getackeld te worden.
Maar in hoeverre weten marketingprofs de weg naar de frontlinie van de techwereld eigenlijk te al vinden?
Sagar Boers, marketingmanager bij de aan TU Delft verbonden incubator YES!Delft: ‘Je ziet nog weinig professionals die zich vanuit de “traditionele” marketingwereld bij een tech startup melden. Dat heeft zowel met budget als perspectief te maken.
‘Als je als marketeer voor een goed salaris carrière kunt maken bij gerenommeerd merk en kunt leren van de absolute topmensen in het vakgebied, waarom zou je je dan met een clubje techneuten in een hok gaan zitten, om het wiel opnieuw uit te gaan vinden?’
Toch is dat wiel uitvinden, volgens Sagar Boers juist precies de reden dat elke marketeer juist wél een tijdje bij een techbedrijf mee zou moeten draaien.
‘Techbedrijven vormen de hoeksteen van de nieuwe wereld. Die wereld van binnenuit leren begrijpen, complexe nieuwe uitdagingen aanpakken en in een veld werken waar je het marketingvak opnieuw vorm mag geven, dat is toch eigenlijk een must voor de marketeer van de toekomst?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!