Communicatieprofs besteden hun vakantie natuurlijk zo nuttig mogelijk. Zodat ze direct na thuiskomst fris aan de slag kunnen met de nieuw opgedane kennis. We zijn dan ook benieuwd naar jouw zakelijke zomerleeslijst: welke vakboeken mogen dit jaar mee naar het strand?
De juryleden van het Beste Communicatieboek van Nederland, Jan Jelle van Hasselt, Ron van der Jagt en Gonda Duivenvoorden, geven alvast een voorzetje, met een persoonlijke top-3.
Het lijstje van Jan Jelle van Hasselt, mede-oprichter Wit Communicatie:
- Spannend veranderen, door Léon de Caluwé. ‘Professor Léon de Caluwé neemt afscheid als hoogleraar. Ik heb in mijn Twijnstra Gudde-tijd met Léon aan opdrachten gewerkt en heb veel gehad aan zijn kleurenleer. Aan het einde van zijn hoogleraarschap kiest hij opnieuw positie in dit boek.’
- Sustainable Energy - without the hot air, door David McKay. ‘Ik ben betrokken bij het opzetten van een dialoog over hoe Nederland in 2050 qua energievoorziening volledig duurzaam kan zijn, vandaar mijn interesse in dit boek.’
- De kleurloze Tsukuru Tazaki en zijn pelgrimsjaren, door Haruki Murakimi. ‘Ik ben een groot fan van deze Japanse schrijver, vanwege zijn sfeerbeelden en de surrealistische wereld die hij in zijn boeken creëert met parallelle werelden.’
Ron van der Jagt, partner Reputatiegroep:
- 'Communicatiestrategie' (Noordhoff, 2013) door Wil Michels. 'Handig overzicht op het gebied van strategische communicatie, inclusief deelgebieden als positionering, reputatie, de fanstrategie, participatie en issue management.'
- 'Meten en Scoren' (Academic Service, 2014) door Adwin Peeks en Eelke Alkema. 'Goed boek op het gebied van professionalisering. Een aanrader voor alle professionals en afdelingen communicatie die hun focus, relevantie en impact willen vergroten.'
- 'Merkcultuur' (Boom, 2015) door Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg. 'Over het verbinden van mensen en merken, van interne activatie en externe activatie. De auteurs presenteren ook een goed en praktisch hanteerbaar stappenplan.'
Gonda Duivenvoorden, oprichter Brainwork, geeft er maar liefst 5:
- Onderweg, Pragmatisch veranderen in Robuuste Organisaties. ‘Goed boek, bijna uit.’
- Uitgemeten, de accountabilitycyclus voor communicatie. ‘Gelezen.’
- De corporate tribe, organisatielessen uit de antropologie. ‘Op de stapel om te lezen.’
- Net als: Handboek Strategisch Omgevingsmanagement
- En: pogingen om iets van het leven te maken, het geheime dagboek van Hendrik Groen, 83 1/4 jaar
En, welke boeken neem jij dit jaar mee naar de camping? Geef hieronder je tips!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!