Op 20 februari startte de Bie als fulltime weblogger met Bieslog, onder de vleugels van de VPRO. Op Bieslog maakt de Bie gebruik van tekst, webcam, audio, video, filmpjes, sketches en zingtones (zoals hij zelf ringtones noemt ;-). Hij benut dus het volledige beschikbare multimediale scala. Dat waardeerde ook de vakjury.
Het interview zette me aan het denken. Want hoe is het toch mogelijk dat veel merken en marketeers zo'n moeite hebben met het inspelen op veranderend consumentengedrag? Want gedrag analyseren en daarop inspelen is toch immers de basis van marketing?
Deze discrepantie wordt in mijn ogen alleen nog maar groter, wanneer een qua leeftijd bejaarde man als Wim de Bie (met alle respect!) wel kan inspelen op het wereldwijde fenomeen webloggen.
Tegen de marketeers zou ik willen zeggen: webloggen is niet meer onbekend, dus het zou ook niet meer onbemind hoeven zijn.. En tegen Wim wil ik zeggen: keep up the good work, gefeliciteerd met je prijs!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!