De organisatie roept consumenten vanaf zaterdag in radiospotjes op de supermarkten vaker over te slaan, omdat er nog steeds plofkip in de schappen zou liggen.
Wakker Dier heeft het al langer voorzien op bedrijven die dieronvriendelijke producten verkopen. De organisatie richt zich daarbij vaak direct tot de consument. ,,Bent u die vreselijke plofkip ook zo beu?'', wordt mensen gevraagd in de nieuwe radiocampagne. Daarna volgt een oproep boodschappen te doen bij winkels die ,,fatsoenlijk vlees'' verkopen.
De dierenrechtenorganisatie zegt de pijlen te richten op Jumbo en Albert Heijn, omdat ,,zij als marktleiders de rest van de markt sturen met hun laagsteprijsgarantie (Jumbo) en toenemend gestunt (Albert Heijn)''. Volgens Wakker Dier stunten de bedrijven ,,over de ruggen van dieren, klimaat, milieu en onze gezondheid''.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!