Wahooh lanceert platform voor planning en inkoop van buitenreclame

Nieuwe tool combineert geografische en socio-demografische data met data over objecten.

Startup Wahooh Media heeft een planning- en boekingsplatform gelanceerd dat zich richt op zowel traditionele als digitale out-of-homeformaten.

Wahooh combineert geografische en socio-demografische data met data over objecten in één platform. Daarmee zou het voor het eerst mogelijk zijn om volledige buitenreclamecampagnes snel en gericht te targeten op doelgroep of specifieke locaties.

Wahooh claimt dat bureaus veel efficiënter kunnen werken met zijn platform, omdat campagnes al gepland kunnen worden in de strategiefase. Daarnaast kunnen ze hun plannen veel sneller toegankelijk en transparant maken voor adverteerders.

Adverteerders zelf kunnen de planningstool gebruiken om ideeën uit te wisselen met het bureau of exploitant. Binnenkort kunnen ze klantdata geanonimiseerd uploaden naar Wahooh om gebieden toe te voegen aan campagnes of uit te sluiten als zich daar al veel van hun huidige klanten zich bevinden.

Voor exploitanten wordt de schaalbaarheid van hun portfolio vergoot. Buitenreclame wordt namelijk toegankelijker gemaakt voor kleinere partijen,

De tooling van Wahooh is begin vorig jaar voor een selecte groep beschikbaar gemaakt en gedurende 2022 verder ontwikkeld aan de hand van ervaringen van gebruikers bij OMD, Mediaplus, Zigt, Candid, De Media Balie en Global Media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie