Per 8 januari 2024 levert Vinex weer wekelijks bereikscijfers voor websites en apps. Vinex hervat de rapportage dan aan adverteerders en uitgevers. De mediabranche kan met die actuele cijfers weer rekenen voor het inkopen en afrekenen van reclamecampagnes.
NMO Online, zoals de bereikscijfers heten, is volgens Vinex verrijkt met een uitgebreide set achtergrondkenmerken. Via webinars en bijeenkomsten gaat Vinex afnemers van NMO Online-data de komende tijd informeren over de veranderingen.
Gecombineerd bereik
De online rapportages die Vinex gaat delen, maken onderdeel uit van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Het NMO is een initiatief van organisaties die verantwoordelijk zijn voor het mediabereiksonderzoek.
De online bereikscijfers worden zowel los gepubliceerd als geïntegreerd in andere bereiksdatasets van NMO. Het eerste voorbeeld van integratie is de publicatie van NPMM-DGM-2023-I, beter bekend als het Mediamerken-onderzoek. Deze rapportage bevat het gecombineerde bereik van mediamerken die zowel online als in print verschijnen. Het onderzoek komt op 11 januari uit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!