Julius Minnaar legt in een interview met Adformatie uit dat Dentsu Aegis Network de investeringen verder zal opvoeren. ‘We zijn continu bezig ons netwerk verder te versterken en dat proces zullen we versnellen met nieuwe acquisities. Vorig jaar hebben we onze datapropositie DAN DNA gelanceerd. We willen sterker worden op het gebied van experiential marketing, waarbij merken consumenten een beleving willen meegeven.’
In dat kader kocht Dentsu Aegis MKTG, een Amerikaans bedrijf. Dat wordt net als mcgarrybowen wereldwijd geëxpandeerd, ook dit jaar in Nederland. Minnaar: ‘Verder willen we sterker worden in content. We zijn bezig onze entertainment contentbusiness – nu nog onder de naam Content Partnerships - te versterken en dat zullen we doen onder het label The Storylab.’
Achtung!
Begin februari nam DAN in Nederland Achtung! over dat hier toegevoegd wordt aan het mcgarrybowen netwerk en verder gaat onder de naam Achtung!/mcgarrybowen. 'Achtung! blijft onder de eigen naam werken en wordt niet geïntegreerd met een bestaand merk zoals dat eerder wel is gebeurd hier. De afgelopen jaren hebben we die ontwikkeling wel gezien: mediabureau Kobalt hebben we geïntegreerd in Carat, Netsociety in iProspect en Social Embassy in Isobar.’
Volgens Minnaar was Achtung! de ‘missing link’. ‘Het is een sterk creatief bureau en dat is een enorme toevoeging van ‘creative capabilities’ aan onze groep.’
Meer over Dentsu Aegis Network in Adformatie #3
Foto: Julius Minnaar (midden) met Achtung!'s Mervyn ten Dam (links) en Dick Buschman.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!