Unilever wekt Andy weer tot leven

Vreemde actie van Unilever. Enkele jaren terug viel het doek voor het schoonmaakmiddelmerk Andy. Dat gebeurde in de Grote Merken Sanering operatie, waarbij het concern terugging van 1.600 naar 400 merken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Andy exit, net als bijvoorbeeld wasmiddelmerk All. De producten van de allesreiniger werden onder geplaatst. Dat was in 2001.

Maar nu kwam afgelopen week het bericht dat het Unilever-merk Andy bij het nieuwe bureau is geplaatst.

Ik dacht aan een 1 april-grap, maar dat is dus geenszins het geval, verzekerde Frank Weijers, director Home&Personal Care van Unilever Nederland, me vanmorgen.

Hij zegt: 'De allesreinigers onder Cif konden de doelstellingen niet waarmaken.'

Vraag: Jullie verloren marktaandeel in allesreinigers onder Cif?

Weijers: 'We konden de doelstellingen die we ons gesteld hadden niet halen. En hebben toen besloten om het weer onder het merk Andy op de markt te brengen.'

Deze week stroomt het merk weer in en de mensen van Alfred (bekenden van Unilever, want grotendeels van Lowe afkomstig) werken aan de herintroductie-campagne.

Ik vroeg Weijers nog of All nu ook nog terugkomt, maar dat is niet het geval.

Opmerkelijk blijft het wel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie