Vorig jaar zag je iedereen hun leven delen in een photodump van simpele doch esthetische foto’s maar als het aan creators ligt is de tijd van de ‘life lately’ voorbij. We horen het natuurlijk wel vaker, maar in 2024 komt hier nog veel meer (na)druk op te liggen, namelijk: foto’s zijn uit. De Cinematic Trend, waarbij creators een uitgebreide film waarin ze genieten van de kleine dingen in het leven maken, is in
Ontstaan van de trend
Klinkt al wel een beetje bekend, toch? Vorig jaar zagen we de ene trend na de andere in het social medialandschap, maar eentje die velen is bijgebleven is de Wes Anderson trend. Daar vergelijken makers hun omgeving en leven met een typische filmische stijl uit een Wes Anderson film. Ze delen daarbij de dagelijkse dingen ‘but make it Wes Anderson’, waardoor het net een film lijkt.
Romanticize your life
Het genieten en benadrukken van de kleine dingen in het leven oftewel het romantiseren van je leven is al langer een trend op social media, maar door deze nieuwe ontwikkeling waarbij het niet alleen maar meer draait om romantiseren maar ook ‘cinematiseren’ van het dagelijks leven, staan marketeers voor de uitdaging om authentiek te blijven in deze visuele revolutie waarbij alleen esthetische foto’s niet meer voldoende zijn.
Wij zien in ieder geval een goede kans om de simpele dingen in het leven ook eens op een andere manier op te nemen. De hashtags #seeinglifecinematically en #lifeisamovie hebben niet voor niets miljoenen (respectievelijk 17.2m en 47m) views op TikTok. Dus of je nou een verhaal vertelt dat emoties oproept vergelijkbaar met de filmische trend, samenwerkt met creators of visuele elementen gebruikt die deze cinematische esthetiek omarmen; het leven is toch ook een feestje, dus waarom de dingen niet op deze manier vastleggen?
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!