De top 3 in de commerciële doelgroep van het nieuwste luisteronderzoek over mei-juni 2021 van NLO-GfK is Qmusic, Radio 538 en NPO Radio 2. Qmusic is inmiddels als marktleider boven de 20 procent marktaandeel gekomen: 20,2 (index 112 in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar). Voor Qmusic geldt dat in doelgroep 20-49 sinds 1999 geen enkele zender zo'n hoge score wist te behalen.
De marktaandelen van Radio 538 en NPO Radio 2 dalen. Daarmee zet die tendens zich voort.
Opvallend is de stijging van NPO 3FM dat van 3,1 naar 3,8 procent gaat na een lange periode van dalende marktaandelen. Ook in 10+ weet 3FM te stijgen. Verder blijven ook 110%NL, Kink en NPO Radio 5 plussen in de doelgroep 20-49. Een lichte stijging is er ook voor Radio Veronica, dat eind vorige maand een nieuwe programmering kreeg. De resultaten daarvan gaan we mogelijk de komende periode zien.
Vergeleken met de vorige periode (april-mei 2021) is er bovenin min of meer hetzelfde te zien: Qmusic stijgt, 538 en Radio 2 dalen in marktaandeel. Ook hier is er een plus voor NPO Radio 3.
10+
In 10+ maakt Kink procentueel de grootste stappen voorwaarts en nadert Qmusic marktleider NPO Radio 2. Hier is Radio 10 nu de nummer 3.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!