Tim van der Bilt en Ramona Ramdaras zijn Revolution Ad begonnen. Revolution Ad moet het probleem van ‘ad blindness’ en 'bannermoeheid' oplossen en creëert advertenties die intuïtief en interactief zijn, alsof je in een fysieke winkel staat.
'Stel je voor dat je een automerk in een digitale advertentie helemaal kunt laten zien zoals op de car configurator op de site, in plaats van een statische uiting. Met Revolution Ad kun je nu meer dan ooit inspelen op de details, interactief het interieur laten zien en de gebruiker op specifieke items laten inzoomen.'
'Overal uitserveren'
Revolution Ad is een creatief (3D) format - zie de site van het nieuwe bedrijf - dat volgens Van der Bilt en Ramdaras revolutionair is, omdat je als merk volledig met je content kunt spelen. 'Het maakt advertenties persoonlijker en laat conversie groeien. Met de gepatenteerde technologie van Revolution Ad kunnen merken hun boodschap krachtiger en directer overbrengen.'
Daarnaast is Revolution Ad schaalbaar omdat het volledig programmatic beschikbaar is. Het is een format van hoogwaardige kwaliteit, maar hoeft niet zoals vaak bij creatieve formaten zwaar te laden. 'Met Revolution Ad kun je superieure content comprimeren naar een light file die overal uitgeserveerd kan worden. Omdat ze compatibel is met alle mediakanalen zoals banners, OOH en CTV is het bereik groot.'
Groeiende vraag naar interactieve advertenties
Revolution Ad haakt in op de groeiende vraag naar interactieve en impactvolle advertenties, een markt die in 2028 naar verwachting 50 miljard dollar waard is (Bron: The Business Research Company)
Ambitieuze roadmap
Voor adverteerders moet de salesfunnel korter, want de focus van een consument is slechts 3 seconden. Ramdaras: 'Revolution Ad heeft een ambitieuze roadmap en gaat meerdere formaten ontwikkelen op basis van dit vraagstuk, waaronder bijvoorbeeld geïntegreerde payment solutions vanuit de banner.'
Oprichters
Tim van der Bilt begon na zijn vertrek bij dentsu in 2018 marketplacespecialist Maze-One die in 2021 werd overgenomen door Incubeta. Ramona Ramdaras is founder van Mobile Journey dat ze begin vorig jaar verkocht aan Candid.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!