Telecommerce Magazine komt deze maand uit met een lijst van vrouwelijke topmanagers in customercontactcenters, callcenters dus.
Want in een branche waarin bijna driekwart van alle 180.000 medewerkers vrouw is, worden ook de topposities in veel gevallen ingenomen door vrouwen, zo blijkt. De lijst staat vol met vrouwelijke ondernemers en managers, directeuren, maar ook wetenschappers en netwerkers.
Goed initiatief is mijn eerste gedachte. Alleen die naam...'Callgirls-ranking'.
Is deze naam gemeengoed in de callcenterbranche? Het lijkt me niet als het merendeel van de werknemers van het vrouwelijke geslacht is.
En dan de toelichting. 'Een artikel over wereldwijven in customer-contactmanagement is een prachtig idee vinden wij,' licht samensteller en auteur Geert Ouwerkerk toe. 'Op het parket der directiekamers klinken steeds vaker de hakken van de vrouwelijke leden van deze directie, dus het werd tijd voor een inventarisatie.'
Wat voor prijs zou er aan deze verkiezing vast zitten, een spannende, vuurrode telefoon? Een microfoontje van lakleer?
Waarschijnlijk dekt de titel de lading helemaal niet, want zo staat er in het persbericht: 'Bij het samenstellen van de lijst en bij het bepalen van de volgorde hebben we strenge criteria gehanteerd waarbij vooral ondernemerszin en verantwoordelijkheid zwaar hebben meegewogen. Ook 'aanwezigheid' in de branche en vernieuwende inzichten telden hard mee.'
Hanny Philipse, directeur van opleidingsbedrijf Philipse en het Customer Contact Career Portal staat daarom in het overzicht op de eerste plaats. Gefeliciteerd Hanny!
Ik vraag me echter af of ze na deze goede prestatie blij zal zijn met het predikaat 'nr 1 callgirl van 2006'...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!