Sijthoff Media zag in de eerste helft van dit jaar een sterke groei van online abonnementen en toename van digitaal bereik bij alle titels. De vakuitgever spreekt van een bijzondere periode voor veel bedrijven, vooral in de mediasector, die als gevolg van de coronacrisis hard is getroffen op de advertentie- en vacaturemarkt. Daarnaast nam de vraag naar onafhankelijke en betrouwbare (vak)informatie explosief toe.
Adformatie
Bij Adformatie steeg de vraag naar Online Only abonnementen met meer dan 25 procent. Het online bereik groeide daarnaast naar gemiddeld 350.000 unieke bezoekers per maand. Adformatie introduceerde onder meer de talkshow Adformatie Connects Live met gemiddeld 2.000 kijkers, (internationale) videopanels met industry leaders en nieuwe e-zines.
AG Connect
IT-titel AG Connect zag het websitebezoek met meer dan 50 procent stijgen en het aantal commerciële partners verdubbelen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het team bracht voor het eerst een digitale special uit, met als thema de rol van IT binnen de Formule 1. De open- en click rates van de dagelijkse en themanieuwsbrieven waren bovengemiddeld hoog.
Binnenlands Bestuur
Bij de titels Binnenlands Bestuur en iBestuur was thuiswerken ook een populair thema. Ook hier waren er nieuwe digitale initiatieven, zoals het live-debat 'thuiswerken in tijden van corona' dat werd bijgewoond door meer dan 400 deelnemers via een livestream. Ook werd er onder meer een netwerk van internationale correspondenten opgezet die verslag deden van de gevolgen van de coronacrisis andere Europese gemeenten.
Young & Connected
Omdat scholen dicht waren gedurende de 'intelligente lockdown’ steeg de vraag naar extra les- en leesmateriaal voor kinderen thuis. Dit leidde tot een verdubbeling in het websitebezoek van kidsweek.nl. Young & Connected speelde hier op in door al het lesmateriaal van Kidsweek in de Klas en Samsam gratis digitaal aan te bieden aan kinderen thuis, inclusief speciale lesinstructies voor ouders. Ook was er een grootschalige campagne met onder meer een tv-commercial, die voor duizenden nieuwe abonnementen voor Kidsweek zou hebben gezorgd.
Ceo Willem Sijthoff: ‘Afgelopen halfjaar was een zeer dynamische periode waarin veel werd gevraagd van het improvisatievermogen van onze organisatie en werknemers. Gelukkig is ons bedrijf zo ingericht dat wij, ondanks de onzekerheden, goed konden inspringen op de snelle veranderingen.
In de tweede helft van het jaar zullen er zeker nog uitdagingen zijn, maar we zien de toekomst positief tegemoet. Zo is de kalender weer goed gevuld met evenementen, deels in hybride vorm, en is alles volledig aangepast naar de nieuwe standaarden van de 1,5-meter samenleving. Wij zullen verder nog meer inzetten op nieuwe digitale concepten en werken nauw samen met onze partners om ervoor te zorgen dat wij professionals verder kunnen blijven brengen in hun ontwikkeling en persoonlijke groei.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!