Stephan Alspeer aan de slag als genremanager 'Amusement en cultuur' voor NPO

'Ik sta open voor nieuwe geluiden in de wereld van cultuur en amusement’, aldus Alspeer. Hij volgt Remco van Leen op.

Stephan Alspeer

Stephan Alspeer is aangesteld als de nieuwe genremanager 'Amusement en cultuur' bij de NPO. Hij gaat per 1 september aan de slag. Alspeer volgt Remco van Leen op, die deze functie sinds maart dit jaar ad interim vervult. Van Leen blijft 'in het kader van de overdracht' aan tot 1 januari.

Stephan Alspeer (1981) werkt sinds 2020 als media- en innovatiestrateeg voor NPO 'marketing en communicatie'. Daarvoor adviseerde hij vanuit zijn eigen bureau diverse mediapartijen zoals DPG, SBS, maar ook onder meer Unilever. Ook is Alspeer medeoprichter van stichting IncludeNow, dat zich hardmaakt voor een meer diverse media- en reclame-industrie.

Frans Klein, directeur video NPO, over zijn nieuwe aanwinst: 'Stephan heeft een groot hart voor de kunst- en cultuurwereld en bruist van de originele ideeën om ons aanbod verder te innoveren.'

Nieuwe geluiden

Alspeer: 'Ik heb mijn werk altijd opgedeeld in twee stukken: persoonlijke inspiratie en commerciële opdrachten. Dat eerste vind ik in de kunstsector en ik geef advies binnen verschillende raden. Ik ben altijd op zoek naar mensen die hun aansprekende verhaal willen vertellen en dat kan bij uitstek op de platforms van NPO: lineair, online en on demand. Ik sta open voor nieuwe geluiden en oorspronkelijke talenten in de wereld van cultuur en amusement.'

NPO telt nu in totaal zes genremanagers. Naast Alspeer zijn dat Caro van der Heide (Documentaire en human interest), Annemiek Spronk (Kennis & educatie en levensbeschouwing), Gijs van Beuzekom (Journalistiek en sport), Robert Fortuijn (Kinderen), Hans Schwarz a.i. (Fictie).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie