Eerder schreef ik al een blog over het feit dat SBS6 haar zenderlogo gebruikt voor het maken van reclame voor eigen programma's.
Maar gisteren tijdens de film King Arthur ging het nog een stapje verder.
SBS gebruikt al maanden elke mogelijkheid om de kijker te spammen met reclame voor haar eigen programma.
Het gaat meestal om een programma waarvan ik de naam nu is een keer niet ga noemen dat gepresenteerd wordt door Joling.
Blijkbaar vind SBS het irriterende gebruik van het zenderlogo nog niet genoeg. Gisteren suggereerde SBS6 dat er tot tweemaal toe storing op de zender was maar zodra het wel bekende "Even geduld AUB" in beeld was kwam Joling naar voren met een bord waar rard op stond en verving hij het woord geduld in Gerard. "Even Gerard AUB" dus.
Een storing midden in een film irriteert mij al maar het suggereren van een storing en dat vervolgens gebruiken om reclame te maken voor een programma dat 9 van de 10 film kijkers totaal niet interesseert gaat voor mij echt te ver. Ik kijk niet naar het vaak genoemde programma. Op 1 oktober gaat de nieuwe Telecom wet in waarin opgenomen is dat particulieren die in het "bel mij niet register" staan niet ongevraagd gebeld mogen worden.
Daarnaast mag er al een aantal jaren geen ongevraagde e-mail meer verstuurd worden aan personen en vanaf 1 oktober ook niet meer aan bedrijven. Wanneer gaat de overheid deze vorm van SPAM aan pakken?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!