Deze app moet ervoor zorgen dat merken en bureaus meer kunnen met hun social ad-campagnes op Facebook en Twitter door gebruik te maken van realtime klant- en social listening data.
Om social ad-campagnes succesvol te laten verlopen, dienen marketeers ervoor te zorgen dat social advertising is verbonden met listening en engagement, meent Salesforce.
Deze zelfbedieningsapplicatie moet daarvoor zorgen. Met de app kunnen merken social ad-campagnes creëren, optimaliseren en automatiseren. Het is de bedoeling dat op deze manier merken en bureaus realtime klant- en social listening-data tot hun beschikking hebben.
Social advertising biedt vele kansen voor marketeers, meent Salesforce. Volgens onderzoek van BIA Kelsey zullen de uitgaven meer dan verdubbelen met 4,7 miljard dollar in 2012 naar 11 miljard dollar in 2017. Daarnaast verwacht, volgens Nielsen, 64 procent van de adverteerders dat hun uitgaven aan social advertising in 2013 zullen stijgen.
De reden: met social advertising kan op een compleet nieuwe en gerichte manier een groot aantal consumenten worden bereikt. Nu sociale media op dit moment de nummer één online consumentenactiviteit zijn, hebben merken niet alleen een enorm wereldwijd bereik, maar ook de mogelijkheid om advertenties te richten op basis van sociale profielen, likes, interesses, activiteiten en op locaties via mobiele devices, aldus het bedrijf.
Social.com is onderdeel van de Salesforce Marketing Cloud.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!