Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL en Persgroep gaan strategische alliantie aan

Het gaat om onder meer een contentsamenwerking voor drie jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

RTL en de Persgroep gaan voor drie jaar een strategische alliantie aan. Deze behelst de volgende gebieden: het delen en ontwikkelen van content, het opzetten van creatieve branded content partnerships met merken en koppelingen op de digitale advertentiemarkt. Zo zullen de display advertenties van beide bedrijven door de Persgroep worden verkocht en de videoadvertenties door RTL.

related partner content for mobile comes here

Vorige week werd het partnership met Qmusic, onderdeel van de Persgroep, al bekendgemaakt. Deze basis wordt nu op meer vlakken verbreed. RTL, Qmusic, AD en de regiotitels van de Persgroep gaan samen bouwen aan verschillende domeinen.

Data delen
Als onderdeel van de alliantie tussen RTL en de Persgroep worden ook creatieve partnerships gesloten met adverteerders. 

Doordat beide partijen hun digitale salesplatformen koppelen, wordt data verkregen en gedeeld.

Samenwerking lokale merken

Topmannen Sven Sauvé (RTL Nederland) en Erik Roddenhof (de Persgroep) benadrukken beiden dat samenwerking tussen sterke (lokale) merken de toekomst is. Roddenhof: 'Gezien de ontwikkelingen op de markt is samenwerken logisch en wenselijk. Dat doen wij al langer en zullen wij ook blijven doen.'

Einde samenwerking BrandDeli

De strategische alliantie betekent het einde van de samenwerking die de Persgroep had met BrandDeli. CEO van BrandDeli, Allard Ruyl, reageert: ‘Het is spijtig dat De Persgroep de samenwerking beëindigt. We hebben altijd erg fijn samengewerkt en weten dat dit wederzijds is. Maar we zijn realistisch en begrijpen dat dit voortkomt uit strategische keuzes. Met het vertrek van De Persgroep verliezen we een deel van onze online inventory, maar gelukkig wordt er bij ons hard gewerkt aan het digitaliseren van ons tv-product. Dit zal enorm veel nieuwe inventory opleveren.'

Ruyl noemt onder meer de test van FOX Sports van afgelopen zomer waarbij een volledig adressable reclameblok werd uitgezonden, 'zonder operator als KPN'. 'We zullen hier in de aankomende weken dan ook verder in experimenteren. We juichen de samenwerking op het gebied van adressable TV alleen maar toe, want we zijn verheugd dat er stappen worden gemaakt.’

Dinsdag werd bekend dat Vice vanaf 1 januari gaat samenwerken met Talpa Network na de afgelopen jaren te hebben samengewerkt met BrandDeli 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in