Premium

Rijksoverheid wil één mediabureau voor inkoop, planning en strategie

De Dienst Publiek en Communicatie (DPC) werkt nu nog met vier partijen, maar dat moet per 1 januari 2017 veranderen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat staat in een brief die vorige week naar mediabureau(netwerken) verzonden is. Kobalt Media Nederland (nu Carat), OMD Nederland en Starcom Nederland werden na een Europese aanbesteding aangewezen voor de mediastrategie en –planning. GroupM doet de media-inkoop. De contracten van beide trajecten lopen 31 december volgend jaar af.

DPC bereidt momenteel de Europese aanbesteding voor van een rijksbrede raamovereenkomst voor mediadiensten. De aanbesteding moet volgens DPC ‘leiden tot een raamovereenkomst met één bureau dat alle opdrachten van de deelnemende organisaties kan uitvoeren voor het gehele proces van media: mediastrategie, mediaplanning, media-inkoop en media-administratie’. De verwachte ingangsdatum van de raamovereenkomst is 1 januari 2017.

Nog niet eerder werd één mediabureau(netwerk) aangewezen voor het hele mediaproces.

DPC meldt verder in de brief dat het niet meer mogelijk is om deel te nemen aan alleen de media-inkoop en media-administratie.

DPC-projectleider Martijn Akerboom meldde eerder aan Adformatie dat het hele proces van mediastrategie, planning, inkoop en administratie neerleggen bij één partij &;tot de mogelijkheden behoort&;, maar dat daarover nog gepraat wordt.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie