Via second sight werd ik gewezen op het nieuws dat trnd*, de 'grootste Europese Marketing-Community voor actieve consumenten' nu ook in Nederland en België start. Als lid van trnd mag je nieuwe producten testen, je ervaringen delen met vrienden- en bekenden en invloed uitoefenen op toekomstige producten.
Deelname aan trnd-projecten is gratis. Ik heb me meteen aangemeld, want ze zoeken voor het eerste project 700 mensen die de nieuwe Bosch Uneo willen testen en promoten. Ik vind dit een interessant initiatief wat ik zeker ga volgen, als consument, maar ook als communicatieprofessional.
In andere landen is trnd al actief en daar is het een groot succes. Er zijn trnd-projecten voor alle mogelijke nieuwe producten en diensten. Bijvoorbeeld bij nieuwe kauwgom, beautyproducten, auto's, spelconsoles, reizen of muziek-cd's. Even de ronkende teksten van TRND zelf:
Voordelen voor testers: Als trnd-lid ben je een absolute insider. Je bent de eerste die de nieuwe producten en coole trends leert kennen. Je kan nieuwe producten testen - vaak voor deze op de markt komen. Je kan meehelpen om aan de producten van de toekomst vorm te geven en je mening aan de firma's en ontwikkelaars doorgeven. Je kan je vrienden over coole trends vertellen en ervoor zorgen dat jouw lievelingsproducten snel de ronde doen.
Voordelen voor bedrijven: Ondernemingen hebben geen vervelende reclame nodig en kunnen hun geld in de ontwikkeling van coole producten steken. Met trnd bereiken de ondernemingen precies die mensen die zich voor hun producten interesseren en krijgen direct feedback over wat goed is en wat ze nog moeten verbeteren.
Zoals gezegd, ik heb me aangemeld. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken en het past wat mij betreft absoluut in deze tijd waarin merken transparant moeten zijn en de dialoog aangaan met consumenten. Mooi initiatief! Wat vinden marketeers van dit initiatief? Zouden jullie het overwegen om in te zetten?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!