Het Franse drankenconcern Rémy Cointreau heeft het afgelopen kwartaal geprofiteerd van een sterkere vraag naar cognac in onder meer de Verenigde Staten. Daartegenover kampte het bedrijf nog altijd met een zwakkere vraag uit China.
In het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar, dat eind december afliep, kwam de omzet van het concern uit op 298,4 miljoen euro. Een jaar eerder werd over dezelfde periode 269,1 miljoen euro aan opbrengsten in de boeken gezet. De autonome omzetgroei, exclusief wisselkoerseffecten en overnames, viel 3,2 procent hoger uit.
Rémy Cointreau heeft onlangs zijn distributienetwerk in China gereorganiseerd. Het bedrijf zucht er nog altijd onder de nieuwe wind die er waait. Er wordt veel strenger op toegezien dat hoge ambtenaren zich niet laten fêteren met dure flessen drank. Daartegenover profiteerde het bedrijf van een campagne die het imago van cognac van Rémy Martin wist op te vijzelen.
Rémy Contreau voert negen merken, onderverdeeld in twee divisies:
The House of Rémy Martin
- Rémy Martin
- Louis XIII
Liqueurs & Spirits
- Cointreau
- Metaxa
- Mount Gay Rum
- Bruichladdich
- The Botanist
- St. Rémy
- Passoã
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!