Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebestedingen audio stijgen 10,2% in het eerste kwartaal

De reclamebestedingen audio zijn in Q1 naar 48,8 miljoen euro gestegen. De radiospotomzet is goed voor 89 procent.
Podcast luisteren
Podcast luisteren
© 123rf
Podcast luisteren
Podcast luisteren
© 123rf

De bestedingen aan audioreclame blijven stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar was dat 10,2 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het totaal komt uit op 48,8 miljoen euro (plus 4,5 miljoen euro). Een record, volgens marketingorganisatie Audify.

related partner content for mobile comes here

De radiospotomzet is goed voor 89 procent en stijgt met 9,7 procent naar 43,1 miljoen euro. De branded content reclame stijgt met 26,7 procent en komt uit op 3 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit naar 2,3 miljoen euro (+1,3%).

Retail blijft grootste branche

De top drie branches is dit eerste kwartaal hetzelfde als vorig jaar: Retail, financiële dienstverlening en horeca,toerisme,recreatie. Beduidende groei zit in de branches financiële dienstverlening, telecom, ict en voedings- en genotmiddelen. De merken die het meest op radio adverteren zijn KPN, McDonald's, Odido, Aldi en Promovendum.

Nieuwe merken in de radioreclame top 50 zijn Volkswagen, Ford, Douwe Egberts en Nespresso.

Directeur Liedewij Hentenaar van Audify zegt dat de voorspelde verdere groei van de audioreclamebranche uitkomt. 'Met het nieuwe luisteronderzoek en de vele advertentiemogelijkheden die audiokanalen bieden, zijn adverteerders nog beter in staat om hun audio-investeringen in te zetten in effectieve campagnes.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in