De radioreclamebestedingen in het eerste half jaar bedragen 67,2 miljoen euro, een daling van 30 procent ten opzichte van een jaar eerder. In lijn met de gehele reclamemarkt heeft ook de radiobranche last van de gevolgen van Covid-19.
Wel zijn volgens marketingorganisatie RAB de radiobedrijven positief over de tweede helft van het jaar. Ze zagen een goed herstel in de zomermaanden.
De radioconsumptie is wel sterk toegenomen: de luistertijd liet een sterke groei zien en was aan het einde van het tweede kwartaal nog steeds 10 procent hoger dan vorig jaar. De gemiddelde luistertijd was volgens NLO/GfK 4 uur en 19 minuten per dag.
Een onderzoek dat RAB deed in samenwerking met Ruigrok Netpanel tijdens de lockdown gaf al aan dat de luisteraar behoefte heeft aan radio als 'organisator van je dag', met amusement, informatie, vriendschapsbeleving, positieve stemming en de connectie met de (buiten)wereld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!