Radio 2 marktleider en alle andere NPO-zenders stijgen

NPO Radio 2 blijft ruim aan kop in 10+ en 25-67 jaar. Ook alle andere NPO-radiozenders scoren goed en behoren deze periode tot de stijgers.

NPO Radio 2 marktleider
NPO Radio 2

NPO Radio 2 zet marktleiderschap voort

NPO Radio 2 staat in 10+ bovenaan de lijst met een marktaandeel van 13,5%, een groei van 0,5% in vergelijking met een jaar eerder.

Marktaandeel 10+
Luistercijfers 10+ jan-feb 2022 Luistercijfers 10+ jan-feb 2022

NPO Radio goed beluisterd

NPO Radio 1 laat een flinke groei zien en stijgt deze periode met maar liefst 1,3%, van 6,8% naar 8,1%. In de kerndoelgroep 46-67 stijgt de nieuws- en actualiteitenzender tevens van 6,9% naar 8,1%. NPO Radio 5 groeit in 10+ met maar liefst 0,6% marktaandeel en noteert daar deze meetperiode een stijging van 5,9% naar 6,5%.  

Naast NPO Radio 1 en NPO Radio 5 ziet NPO 3FM een winst in 10+: de zender groeit van 2,2% naar 2,4%. NPO Radio 4 stijgt deze periode in dezelfde doelgroep van 2,1% naar 2,3%.

Luisterperiode jan-feb
Ontwikkeling luistertijdaandelen NPO Radio Ontwikkeling luistertijdaandelen NPO Radio

2021 brengt recordcijfers voor audio

Audify (voorheen Radio Advies Bureau) presenteerde dinsdag 8 maart het Audiojaarrapport van 2021 met mooie inzichten. Zo bereikt radio elke maand meer dan 81% van alle Nederlanders (10+), blijft de audioconsumptie doorgroeien en zien we een groei van 7 minuten in luistertijd per dag in de jonge doelgroep van 20-34 jaar. Kortom radio is een bijzonder krachtig medium voor jouw merk en biedt unieke mogelijkheden om iedere doelgroep te bereiken. Nieuwsgierig naar meer inzichten? Hier kun je alle resultaten uit het jaarrapport teruglezen.

Een voorjaar vol evenementen en kansen op radio

Na een mooi 2021 voor radio kijken we nu uit naar het voorjaar. NPO Radio heeft prachtige evenementen in het verschiet waar jij als merk van kunt profiteren. Zo is er voor de sportfans volop sport te beluisteren op NPO Radio 1. De zender brengt uitgebreid verslag van de grote wielerklassiekers, Giro d’Italia en de UEFA Nations League-wedstrijden.

Ook NPO Radio 2 staat in het teken van veel evenementen en trekt een groot luisterpubliek met The Passion, De Week van Koningsdag en het Eurovisie Songfestival. Verder maakt 3FM zich eindelijk op voor de langverwachte festivalzomer.

Bespaar met een logisch aandeel

Naast mooie evenementen heeft Ster nog meer te bieden. Voor elke klant – klein of groot – beloont Ster een match tussen mediagedrag en -inzet. Zet je 23% van jouw radioreclames in bij Ster? Dan ontvang je 8% korting. Wees er snel bij, want tot 1 april kan je nog met terugwerkende kracht gebruikmaken van dit aanbod. De korting geldt dan vanaf 1 januari 2022. Lees hier meer over dit aanbod. 

Ben jij erbij met je merk?

Al met al genoeg redenen om dit voorjaar aanwezig te zijn op NPO Radio. Wil je graag meer informatie over adverteren rondom evenementen, de logisch aandeel korting of een advies op maat? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →