Qmusic voor het eerst marktleider in 20-49

Nieuwe luistercijfers maart-april: Qmusic NPO Radio 2 marktleider in andere doelgroepen.

Met een marktaandeel van 16,4 procent (index 115) is Qmusic voor het eerst ooit marktleider in de commerciële doelgroep 20-49. Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte cijfers van NLO-GfK over maart-april dit jaar. Het zijn de cijfers die middenin de 'coronatijd' vallen. Het gaat om cijfers in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder.

Radio 538 heeft na jaren zijn leidende positie moeten afstaan aan concurrent Qmusic en is nu tweede met 15.3 procent (index 91). De nummer 3 NPO Radio 2 zag het aandeel stijgen naar 14,2 (index 107) en ook de nummer 4 Radio 10 stijgt in aandeel.

1

25-54

In de (commerciële) doelgroep 25-54 jaar zien we ook een stijging van Qmusic naar een tweede plaats (14,4 procent, index 113). Radio 538 valt terug naar de derde plaats. NPO Radio 2 is ruim marktleider met een stijging naar 15,4 procent. 

Opvallend is verder de stijging van NPO 3FM, dat in de andere doelgroepen het aandeel niet meer zo hard ziet dalen of zelfs stagneren. ORN maakt procentueel de grootste progressie.

De cijfers van E Power zijn iets vertekend, omdat ook Kink (met 1 procent marktaandeel) hieronder valt, maar hier apart wordt gerapporteerd. 

2

10+

In 10+ staat NPO Radio 2 ruim op de eerste plaats met wederom forse groei. Radio 10 is nu de nummer 2, terwijl Qmusic en Radio 538 de derde plaats moeten delen. Verder valt de stijging van Radio Veronica nog op.

NLO meldt dat de gemiddelde luistertijd gedurende deze periode naar 4 uur en 30 minuten is gestegen. In de vorige periode was dar 4 uur en 17 minuten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie