Qmusic, Radio 10, NPO Radio 2 top-drie in commerciële doelgroep

De laatste NMO luistercijfers voor de nieuwe FM-verdeling, van augustus 2023.

Bij de laatste NMO luistercijfers voor de nieuwe FM-verdeling (augustus 2023) blijft Qmusic marktleider in de commerciële doelgroep 20-49. De zender van DPG Media heeft een marktaandeel van 22,6 procent. De tweede zender is Radio 10 met 14,7, voor NPO Radio 2 met 14.0 procent.

Een vergelijking met augustus vorig jaar is niet te maken, omdat het nieuwe luisteronderzoek in januari dit jaar is begonnen. In vergelijking met juli blijft Qmusic stabiel, groeit Radio 10 en verliest NPO Radio 2 marktaandeel. Radio 538 en Sky Radio maken de top-5 grootste zenders rond.

Luister augustus 23
Bron: NMO Luisteronderzoek ma/za 06:00-24:00

NPO Radio 2 grootste in 6+

Met 13,6 procent is NPO Radio 2 de marktleider in de totale doelgroep 6+, voor Qmusic en Radio 10. Daarna volgen Sky Radio en Radio 538. 

NMO maakte de cijfers woensdag bekend. 

Vanaf 1 september zijn de FM-frequenties herverdeeld en komt de zender JOE (DPG Media) erbij in het luisteronderzoek. In later stadium moet Radio4All volgen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie