Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic loopt verder uit in marktaandeel

In de commerciële doelgroep 20-49 komt de zender nu op 18,0 procent in de periode mei-juni.
Radio
© 123RF
Radio
© 123RF

Qmusic loopt in de commerciële doelgroep 20-49 verder uit op de concurrentie, blijkt uit de nieuwste luistercijfers van NLO/GfK over de periode mei-juni. De zender komt op een marktaandeel van 18,0 procent (index 118).

Radio 538 is tweede met 16,0 (index 92), op afstand gevolgd door NPO Radio 2 (12,7) en Radio 10 (10,4). Beide zenders dalen eveneens in marktaandeel. Groei is er bij de Talpa-zenders Sky Radio en Radio Veronica. Bij die zender zelfs fors: index 116.

100%NL en ORN weten ook te stijgen in aandeel, net als de publieke zenders 4 en 5. Met 3FM wil het nog steeds niet vlotten met een daling van bijna een kwart.  

related partner content for mobile comes here

10+

In 10+ is NPO Radio 2 ruim marktleider. Net als Qmusic en Radio 10 laat de zender groei zien. Dat geldt niet voor Radio 538. Qmusic, 538 en Radio 10 ontlopen elkaar nauwelijks.

Ook hier is er weer een forse daling voor 3FM. Stijgers zijn ORN, E Power, NPO Radio 4 en 5 en Sublime.

2049

25-54

In de commerciële doelgroep 25-54 is in feite hetzelfde beeld te zien. Qmusic is daar eveneens de grote winnaar, Radio 538 daalt en NPO Radio 2 weet iets terrein te winnen. De daling van 3FM valt hier mee.

111

Zie ook: De andere radiohitparade: de stijgers en dalers van het eerste halfjaar

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in