Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke digitale groei voor Sijthoff Media in eerste halfjaar

Uitgever ziet in eerste halfjaar de vraag naar onafhankelijke en betrouwbare (vak)informatie explosief toenemen.
Capital C
Capital C

Sijthoff Media zag in de eerste helft van dit jaar een sterke groei van online abonnementen en toename van digitaal bereik bij alle titels. De vakuitgever spreekt van een bijzondere periode voor veel bedrijven, vooral in de mediasector, die als gevolg van de coronacrisis hard is getroffen op de advertentie- en vacaturemarkt. Daarnaast nam de vraag naar onafhankelijke en betrouwbare (vak)informatie explosief toe.

related partner content for mobile comes here

Adformatie

Bij Adformatie steeg de vraag naar Online Only abonnementen met meer dan 25 procent. Het online bereik groeide daarnaast naar gemiddeld 350.000 unieke bezoekers per maand. Adformatie introduceerde onder meer de talkshow Adformatie Connects Live met gemiddeld 2.000 kijkers, (internationale) videopanels met industry leaders en nieuwe e-zines.

AG Connect

IT-titel AG Connect zag het websitebezoek met meer dan 50 procent stijgen en het aantal commerciële partners verdubbelen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het team bracht voor het eerst een digitale special uit, met als thema de rol van IT binnen de Formule 1. De open- en click rates van de dagelijkse en themanieuwsbrieven waren bovengemiddeld hoog.

Binnenlands Bestuur

Bij de titels Binnenlands Bestuur en iBestuur was thuiswerken ook een populair thema. Ook hier waren er nieuwe digitale initiatieven, zoals het live-debat 'thuiswerken in tijden van corona' dat werd bijgewoond door meer dan 400 deelnemers via een livestream. Ook werd er onder meer een netwerk van internationale correspondenten opgezet die verslag deden van de gevolgen van de coronacrisis andere Europese gemeenten.

Young & Connected
Omdat scholen dicht waren gedurende de 'intelligente lockdown’ steeg de vraag naar extra les- en leesmateriaal voor kinderen thuis. Dit leidde tot een verdubbeling in het websitebezoek van kidsweek.nl. Young & Connected speelde hier op in door al het lesmateriaal van Kidsweek in de Klas en Samsam gratis digitaal aan te bieden aan kinderen thuis, inclusief speciale lesinstructies voor ouders. Ook was er een grootschalige campagne met onder meer een tv-commercial, die voor duizenden nieuwe abonnementen voor Kidsweek zou hebben gezorgd.

Ceo Willem Sijthoff: ‘Afgelopen halfjaar was een zeer dynamische periode waarin veel werd gevraagd van het improvisatievermogen van onze organisatie en werknemers. Gelukkig is ons bedrijf zo ingericht dat wij, ondanks de onzekerheden, goed konden inspringen op de snelle veranderingen.

In de tweede helft van het jaar zullen er zeker nog uitdagingen zijn, maar we zien de toekomst positief tegemoet. Zo is de kalender weer goed gevuld met evenementen, deels in hybride vorm, en is alles volledig aangepast naar de nieuwe standaarden van de 1,5-meter samenleving. Wij zullen verder nog meer inzetten op nieuwe digitale concepten en werken nauw samen met onze partners om ervoor te zorgen dat wij professionals verder kunnen blijven brengen in hun ontwikkeling en persoonlijke groei.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in