Qmusic dichterbij Radio 538

De verschillen in de top worden kleiner in de commerciële doelgroep 20-49, blijkt uit de nieuwste luistercijfers.

Radio 538 is in de periode juli-augustus weer de marktleider in de commerciële doelgroep 20-49, maar ziet Qmusic wel dichterbij komen. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde luistercijfers over de periode juli-augustus 2019. Radio 538 komt uit op 16,4 procent en verliest daarmee terrein ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder (18,4, index 89). Qmusic gaat van 14,5 naar 15,8 procent (index 109). 

De nummers 3 en 4 laten ook een stijging zien. NPO Radio 2 gaat van 11,7 naar 12,4 procent (106) en Radio 10 van 8,6 naar 11,3 procent (131). Sky Radio (vijfde) ziet het marktaandeel wel dalen: van 9,3 naar 8,5 procent (91). De vierde Talpa Network zender Radio Veronica heeft de groei weer te pakken met een stijging van 4,9 naar 5,3 (index 108). 

Verder valt in deze cijfers de gevoelige tik die E Power Radio krijgt op met een daling van meer dan een kwart van 6,7 naar 4,9 procent. Ook NPO 3FM daalt nog altijd fors. Een flinke plus is er bij kleinere zenders Sublime, NPO Radio 5 en Classic FM.

10+

In 10+ is NPO Radio 2 marktleider in de zomermaanden met 11,9 procent (index 112). Radio 538 is tweede met 11,0 (index 96) en Radio 10 is nu derde met 9,8 (index 111), gevolgd door Qmusic met 9,7 (index 103).

luister

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie