Puma gaat terug naar sportroots en gooit pr-beleid om

Puma herziet mondiale pr terwijl het worstelt om uit de problemen te komen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Puma gaat zijn pr-beleid gericht op consumenten omgooien en zoekt daarvoor nu een pr-bureau. Het zou al verschillende  bureaus hebben benaderd, meldt Holmes Report

De heroverweging van het pr-beleid volgt de komst van nieuwe ceo Björn Gulden vorig jaar. Gulden heeft aangegeven dat hij af wil van de van de mode-en lifestyle-positionering van Puma.

Forever faster

In plaats daarvan keert Puma terug naar zijn wortels in voetbal en atletiek, en heeft daarvoor Usain Bolt en Mario Balotelli aan zich gebonden. Later dit jaar verschijnt er een nieuwe wereldwijde &;Forever Faster&;-campagne om Puma te herpositioneren als een &;performance sportmerk&;.

Puma zit in zwaar weer. Het loopt met een mondiale omzet van 4 miljard dollar achter op Nike ( 25 miljard dollar ) en Adidas (20 miljard ). Het bedrijf meldde al eerder dat de verkopen in 2013 sterk terug zouden vallen, vooral te wijten aan de tegenvallende verkoop van schoeisel.

Bolt verlengt

Puma wil nu duidelijk maken aan de consument dat het een sportmerk is, onder meer via sponsoring van Arsenal en een aantal teams dat meedoet aan de WK Voetbal, zoals Italië , Uruguay , Kameroen en Chili.

Vorig jaar al maakte Puma bekend dat het contract met Usain Bolt tot na de Olympische Spelen in 2016 in Rio is verlengd. Bolt is al meer dan tien jaar aan Puma verbonden en wordt gezien als een belangrijk element in de strijd van het bedrijf tegen Adidas, Nike en andere hardloopmerken.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie