Publicis wil negentig digitale projecten steunen. Ondernemers - van student tot succesvolle entrepreneurs - kunnen hun ideeën en plannen uploaden via het Publicis90 platform. Het doel is om ondernemers te ondersteunen om hun projecten tot leven te brengen.
Het Publicis90 platform (www.publicis90.com) blijft open tot 28 february. De projecten worden per regio geselecteerd (the Americas, Asia-Pacific en EMEA). In de eerste ronde stemt het Publicis Groupe personeel. Daar rolt een selectie uit. Een regionale jury stelt een shortlist samen van deze projecten, voordat de uiteindelijke selectie van negentig projecten gemaakt wordt door een wereldwijde jury met grote namen.
Publicis Groupe experts in marketing, communicatie, management en technologie gaan de negentig projecten begeleiden. Ze krijgen ook een financiële ondersteuning - van 10.000 euro voor projecten die nog moeten starten tot 500.000 euro voor start-ups die al zijn begonnen.
De ondernemers worden ook uitgenodigd voor Viva Technology Paris, waarbij zo'n 5.000 digitale start-ups samenkomen. Viva Technology Paris begint op 30 juni en duurt tot en met 2 juli.
Maurice Lévy, chairman en ceo van Publicis Groupe: 'Publicis90 is opgezet met in gedachten Publicis-oprichter Marcel Bleustein-Blanchet. Publicis was in 1926 ook een start-up, in een klein apartment aan de Rue Montmartre, met alleen een secretaresse. We willen de entrepreneurs niet alleen helpen met een investering, maar ze ook voor een jaar de bronnen en middelen in handen geven die ze nodig hebben.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!