Overslaan en naar de inhoud gaan

Zzp’ers klagen over onfatsoen van opdrachtgevers

Nadat op verzoek een offerte is toegezonden, hoort men vaak helemaal niets.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De grootste ergernis bij zzp’ers – in het contact met klanten en potentiële klanten – is het feit dat (potentiële) opdrachtgevers niet of nooit reageren op een werkvoorstel of offerte. Vooral mkb-organisaties blinken uit in non-communicatie.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit een online enquête onder een aselecte groep van 234 leden van ZZP Netwerk Nederland.

Maar liefst 72 procent van de respondenten ergert zich groen en geel aan het onfatsoen van partijen aan wie op verzoek een offerte is toegezonden.

Een offerte heeft een beperkte houdbaarheidsdatum. ‘De meeste zzp’ers geven dit helder aan in de offerte, maar zelfs op of na deze datum, hoort men vaak helemaal niets,’ zegt Jerry Helmers, voorzitter van ZZP Netwerk Nederland.

Nabellen

Ook het nabellen blijkt vaak een crime. Waar in eerste instantie het contact goed was (iedereen is bereikbaar), zo geeft bij het nabellen om uit te zoeken of een offerte wordt omgezet in een order, niemand thuis.

Het feit dat zzp’ers deze ergernis op nummer één plaatsten is opvallend. Want op nummer twee staat dat rekeningen niet op tijd worden betaald. Op drie dat gedurende het traject werkzaamheden vaak inhoudelijk veranderen.

Top-5 ergernissen zzp’ers t.a.v. klanten

(men kon slechts één ergernis uit het lijstje aanvinken)

1. Geen reactie op een offerte (72%)

2. Te late betaling van facturen (11%)

3. Verandering inhoudelijke werkzaamheden (9%)

4. Afzeggen van een offerte zonder reden (5%)

5. Klant vraagt offerte maar weet eigenlijk niet wat hij wil (3%)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in