Overslaan en naar de inhoud gaan

Zonder weblog besta je niet, maar houd het alsjeblieft persoonlijk!

Gastblogger: Marja Ruigrok
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De afgelopen weken staan de media weer vol met het wel of niet webloggen. Er lijkt geen ontkomen aan, zonder weblog ben je niet van deze tijd.

related partner content for mobile comes here

Ik denk dat het bloggen interessant en leuk is, maar dat we het vooral persoonlijk moeten houden. Het gevaar van corporate weblogs, waar alleen zeer diplomatieke meningen worden weergegeven, is dat de huidige generatie webspoken daar onmiddelijk doorheen prikt.

Als je iets zakelijk wilt doen, zorg dan dan iemand persoonlijk aanspreekbaar is. Dat men kan reageren op een persoon en niet op een bedrijf.

Wij hebben laatst nog onderzoek gedaan naar de diverse online activiteiten. Een kwart van de respondenten (n=778, april 2005 bezoekt wel eens een weblog, maar reageert nauwelijks. Het betreft dan voornamelijk logs van vrienden en bekenden. Zo is het interessant voor oma om te weten wat de scores op de rapporten van de kleinkinderen zijn (zie foto). Maar willen we dit soort informatie van een bedrijf?

Redenen om een weblog te overwegen zijn:
- als je het persoonlijk kan houden, met een aanspreekpunt met 'een gezicht'
- als je een voorloper in je branche wilt zijn
- als je het serieus neemt

Redenen om het (nog even) niet te doen:
- laat anderen maar testen en proberen
- als je er geen tijd voor kunt of wilt maken
- als het onecht is (corporate bla, bla)

Tot nu toe is 3% van de internetters blogger. Zullen we het nog even aanzien voordat we ons met z'n allen zakelijk in het blogmeer gaan storten?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in