Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo introduceerde Michiel Vos een nieuwe feestdag: Pindakaasdag

Volop media-aandacht voor pr-stunt van de Pindakaaswinkel
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Honderden fans vieren vandaag Nationale Pindakaasdag. De ‘feestdag’ is in het leven geroepen door de oprichters van de Pindakaaswinkel in Amsterdam. Zij delen van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat (22:00 uur) gratis boterhammen met pindakaas uit.

related partner content for mobile comes here

Michiel VosCommercieel doel

Net als Secretaressedag, Pannenkoekendag en Blue Monday is Pindakaasdag een ‘feestdag’ met een commercieel doel. Ondernemer Michiel Vos runt sinds juni vorig jaar ‘s werelds eerste Pindakaaswinkel. In zijn speciaalzaak verkoopt hij zelfgemaakt pindakaas in tien verschillende smaken. De zelfbenoemde ‘pindabaas’ werd door een kennis getipt over internationale ‘’ op 24 januari. ‘Als enige pindakaaswinkel in Nederland moeten we die dag natuurlijk vieren,’ vindt Vos.

Opgepikt

Daarom maakte hij een event aan op Facebook: . Hij nodigde al zijn contacten en klanten uit via sociale media. Het event werd al snel opgepikt door de media. Afgelopen weekend schreven onder andere , en het over de aanstaande Pindakaasdag. Voor Vos het wist, waren er 1.600 geïnteresseerden op Facebook. Bijna 600 mensen gaven aan daadwerkelijk dinsdag naar zijn kleine speciaalzaak te komen voor een gratis ontbijt.

Zak boterhammen

Dinsdagochtend is het dan ook druk in de straat. Een dame heeft een hele zak met boterhammen meegenomen om te besmeren met alle smaken uit de winkel. Drie vrienden uit Breda stapten al vroeg in de trein om in Amsterdam Pindakaasdag te vieren. Om 9:00 uur heeft Vos al meer dan 100 ontbijtjes uitgedeeld.

Vol mediaprogramma

‘Verder hebben we een vol mediaprogramma vandaag’, vertelt Vos. ‘RTL Nieuws, Boulevard, Hart van Nederland, radiostations en diverse kranten komen langs. Het doel is zorgen dat zoveel mogelijk mensen een broodje pindakaas eten, of die nou van ons komt of van Calvé.’

Aandacht en inhakers

Of het een nieuwe traditie wordt is de vraag, maar de stunt is dit jaar in elk geval genoeg aandacht. Niet alleen voor de winkel van Vos. RTL Boulevard speelt erop in met een , Linda Nieuws maakte een , receptensite CookLoveShare (Sanoma) maakte  en de Volkskrant kwam dit weekend al met de . Op Instagram, Facebook en delen fans foto’s van hun eigen broodje Pindakaas.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in