Overslaan en naar de inhoud gaan

Volg uw indringers op de voet

Gastcolumnist Geert-Jan Smits
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een mooi vormgegeven website? Fijn.

related partner content for mobile comes here

Veel bezoekers op uw website? Gezellig.

Maar wat brengen die bezoekers u op? Hoeveel betaalt u eigenlijk voor een bezoeker die afkomstig is van Google Adwords en wat levert deze snuffelaar u op?

De tijd is voorbij dat we tevreden zijn met een mooi design van een te dure bouwer. Design is één, maar effectiviteit is drie.

In principe heb je drie aspecten nodig voor een goede website: techniek, vormgeving en functionaliteit. Naar mijn mening is de aandacht verschoven naar de effectiviteit en functionaliteit van een website. Het gaat om de dollars.

Dit heeft grote gevolgen. Websites mogen tegenwoordig weer lelijk zijn. Zolang ze geld opbrengen, mogen ze spuglelijk zijn. Het beste voorbeeld van zo'n website is op dit moment . Waarom: deze website is zo lelijk (sorry) dat je meteen gelooft dat de eigenaren nauwelijks geld uitgeven aan webdevelopment en zo de prijzen laag kunnen houden! Lelijke sites maken mag dus weer, zolang ze maar effectief zijn.

Om te kunnen meten waar uw bezoekers ronddolen op uw website, zijn er vele tools voorhanden. De bekenste zijn wellicht: , , , , het zijn nuttige producten. Wat ze doen? Ze kunnen bepalen waar je bezoekers vandaan komen, wat ze doen en waar ze afhaken.

In de toekomst gaan we nog een stap verder, aldus . Volgens hem is de volgende stap naar verbeterde grip op website effectiviteit 'Web intelligence' waarbij data van meerdere bronnen (web analytics, gebruikers onderzoeken, online enquetes) worden gecombineerd. Ik laat het weten als het zover is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in