Overslaan en naar de inhoud gaan

Viraal: de stem van de gewone sterveling

Er zijn nogal wat misvattingen over mond-tot-mondreclame. Dat alleen de mening van ‘bekende mensen’ ertoe doet bijvoorbeeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sociale netwerken, viral marketing en word of mouth: het lijkt wel de heilige drie-eenheid in de marketing. En wat ‘belangrijke derden’ ergens van vinden en over zeggen, lijkt inderdaad van belang als het gaat om reclame.

related partner content for mobile comes here

Maar wie zijn eigenlijk die succesvolle verspreiders van de boodschap? Heus niet alleen de elite - die het grootste netwerk heeft, overal van op de hoogte is en alles als eerste probeert - zo blijkt uit onderzoek. Gewone stervelingen met hun gemiddelde netwerken zijn net zo goed in het rondbazuinen van de goede eigenschappen van een product, en ze hebben er minstens zo veel plezier in.

Ook blijkt de invloed van medeconsumenten op het koopgedrag de facto groter te zijn dan die van al dan niet zelfbenoemde beroemdheden en experts. Nieuws waar marketeers - met hun te altijd te krappe budgetten - hun voordeel mee kunnen doen.

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in