Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever rijdt geen troep meer naar de vuilstort

De multinational zegt erin geslaagd te zijn om geen van zijn 240 fabrieken in 67 landen nog afval te laten produceren dat moet worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakte het Brits-Nederlandse onderneming op het gebied van voedingsmiddelen, persoonlijke verzorging en schoonmaakartikelen vandaag bekend. De ‘zero waste to landfill target’ is een van de belangrijkste doelstellingen van het Unilever duurzame groei-programma.

related partner content for mobile comes here

Invoorkust
Het terugbrengen van afval op de productiesites heeft de hoogste prioriteit voor Unilever, samen met het vinden van oplossingen voor het afval dat daarna nog resteert. Zo probeert het in Ivoorkust afval te transformeren tot bouwmateriaal en in India wordt afval gecomposteerd tot landbouwaarde, die wordt ingezt bij het verbouwen van groenten. In het Chinese Hefei, waar Unilever’s grootste fabriek staat wordt afval verwerkt tot baksteen en wegverharding.

Unilever zegt 200 miljoen dollar te besparen door zijn cradle to cradle-inspanningen en tegelijk honderden nieuwe banen te hebben gecreëerd. Het programma om vuilstortplaatsen te ontlasten werd in 2012 gestart.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in