Overslaan en naar de inhoud gaan

Unicef Nederland vraagt met emoji's aandacht voor Syrische kinderen

Energize tekent voor de realisatie van de campagne
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Unicef zijn miljoenen Syrische kinderen door oorlog op de vlucht geslagen en leven ze noodgedwongen in vluchtelingenkampen. In buurlanden als Jordanië, Libanon, Turkije en Irak proberen de kinderen een tijdelijk bestaan op te bouwen onder zware omstandigheden.

related partner content for mobile comes here

De kinderrechtenorganisatie probeert deze kinderen te ondersteunen door schoon water te verdelen, sanitaire voorzieningen te plaatsen en vaccinatiecampagnes te starten.

Doneer een emoji
Met het inzicht dat ‘één plaatje meer zegt dan duizend woorden’ vertaalde Energize deze hulpdiensten naar een campagne, gebaseerd op emoji’s. Elke emoji is gekoppeld aan een vorm van noodhulp, met als voorbeeld de druppel water die symbool staat voor de verdeling van schoon (drink)water. Mensen kunnen het werk van Unicef steunen door een emoji te sms’en naar 4333.

Volgens Robin Pas, creative director van Energize, is het gebruik van emoji&;s vanzelfsprekend, aangezien de symbolen niet meer weg zijn te denken uit de hedendaagse communicatie. ‘Emoji’s zijn de nieuwe sms-taal. Omdat iedereen ze gebruikt, kwamen we op het idee om ze in te zetten. Doordat emoji’s zijn geschreven in unicode, konden we ze – met de nodige aanpassingen – gebruiken in het huidige sms-format van Unicef.’

Johanna Jansma, teammanager acquisitie van hoopt dat &;de keuze voor emoji&;s een nieuwe emotionele laag toevoegd aan het doneren en dat de campagne een brede doelgroep zal aanspreken&;.

De campagne gaat op 19 oktober van start en zal worden aangejaagd met tv-commercials, digitale abri’s, mobiele banners, print en non-spot advertising.

Credits
Opdrachtgever: UNICEF Nederland
Bureau: Energize
Creatie: Mathieu Winkel, Robin Pas (CD)
Account: Elles Voortman-Looman
Design: Paul Duijser
Producer: Nils Oldewelt | cntnt.creators
Editor: Daniel Herter
Search: Michael van Batenburg
Sound/Music: cntnt.creators
Mediabureau: OMD
Verantwoordelijk bij klant: Johanna Jansma, Angela Baas

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in